Naprawa pogwarancyjna
Kto z nas nie zna tego bólu, kiedy nasz drogi sprzęt odmawia posłuszeństwa? Kiedy urządzenie, bez którego nie wyobrażamy już sobie życia, nagle się psuje, a jego okres gwarancyjny już minął. Zawsze stajemy wtedy przed dylematem: warto naprawiać czy lepiej kupić nowy?
Ze względu na dobro środowiska najlepiej byłoby oczywiście nasz zepsuty sprzęt naprawić. Ślad węglowy produkcji każdego z urządzeń wypełniających nasze mieszkania i domy jest ogromny, i podjęcie decyzji o zmniejszeniu go choć odrobinę, poprzez nie kupowanie kolejnej sztuki jest godne pochwały. Niestety, nie zawsze jest to możliwe. Niektórych usterek nie da się usunąć lub też koszty naprawy są na tyle wysokie, że równie dobrze można za tę cenę mieć nowe urządzenie z gwarancją.
Zanim podejmiemy decyzję o kupnie nowego sprzętu dobrze jest zasięgnąć porady specjalisty. Możemy wyszukać w internecie ofert naprawy, na przykład „serwis ekspresów do kawy Warszawa”, „naprawa lodówek Gdańsk” i umówić wizytę, na której otrzymamy odpowiedź co się zepsuło i jakie są koszty naprawy. Decydując się na naprawę dobrze jest się zorientować, jaką gwarancję na swoje usługi daje serwis. Nie dajmy się oszukać i domagajmy się odpowiedzialności za wykonaną usługę od każdego usługodawcy, który wystawia nam rachunek.