Słodycze są bardzo chętnie dawane jako prezenty przy najróżniejszych okazjach. Takie postępowanie wielu ludzi jest również doskonałą okazją do tego, by wykorzystać słodkości do celów związanych z marketingiem. Wiele firm decyduje się na to, by swoich klientów lub kontrahentów wiązać miłymi wspomnieniami właśnie poprzez wręczanie słodkich upominków. Tego rodzaju rozwiązanie posiada nie tylko wartość tworzenia więzi, ale może być również doskonałą okazją do promowania istnienia danej marki w świadomości osób będących potencjalnymi klientami. Słodycze reklamowe mogą być przecież opakowane w papier z firmowym logo lub w inny sposób odwoływać się do produktu lub usługi oferowanej przez przedsiębiorstwo decydujące się na tego rodzaju działania marketingowe. Reklama zakładów drobiarskich może wykorzystywać czekoladki lub ciastka w postaci kurczaków, serwis samochodowy może zamówić niewielkie autka, a firmy oferujące usługi turystyczne mogą wręczać klientom miniaturki palm lub znanych budowli z całego świata. Możliwości jest wiele, wszystko zależy jedynie od stopnia kreatywności, jaką mogą pochwalić się działy marketingu danego przedsiębiorstwa. Z całą pewnością takie działania mogą przynieść zamierzone efekty budowania relacji z klientami obecnymi i potencjalnymi, tym samym mogąc realnie wpływać na sprzedaż.